Wykonanie inwentaryzacji wynikających z planów zadań ochronnych dla obszarów Natura 2000.
Dz.U./S S70
08/04/2017
132530-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
1 / 14
08/04/2017S70
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
1 / 14
Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:132530-2017:TEXT:PL:HTML
Polska-Kielce: Usługi środowiska naturalnego
2017/S 070-132530
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)
Nazwa i adresy
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Kielcachul. Szymanowskiego 6Kielce25-361PolskaTel.: +48 413435340/+48 413435347E-mail: sekretariat@rdos.kielce.pl Faks: +48 413435343Kod NUTS: PL331
Adresy internetowe:
Główny adres: www.kielce.rdos.gov.pl
I.2)
Wspólne zamówienie
I.3)
Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie podadresem: http://bip.kielce.rdos.gov.pl/zamowienia
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)
Rodzaj instytucji zamawiającej
Ministerstwo lub inny organ krajowy lub federalny, w tym jednostki regionalne i lokalne
I.5)
Główny przedmiot działalności
Środowisko
Sekcja II: Przedmiot
II.1)
Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)
Nazwa:
Wykonanie inwentaryzacji wynikających z planów zadań ochronnych dla obszarów Natura 2000.
Numer referencyjny: WOF-II.261.1.2017.DB
II.1.2)
Główny kod CPV
90700000
II.1.3)
Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)
Krótki opis:
Dz.U./S S70
08/04/2017
132530-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
2 / 14
08/04/2017S70
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
2 / 14
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie inwentaryzacji w obszarach Natura 2000 w ramach projektu;„Rozpoznanie uwarunkowań i ochrona czynna w obszarach Natura 2000 i rezerwatach przyrody na tereniewojewództwa świętokrzyskiego”
Zadanie dofinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego nalata 2014-2020 w ramach projektu „Rozpoznanie uwarunkowań i ochrona czynna w obszarach Natura 2000 irezerwatach przyrody na terenie województwa świętokrzyskiego”.
II.1.5)
Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)
Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do maksymalnej liczby części: 2
Maksymalna liczba części, które mogą zostać udzielone jednemu oferentowi: 2
II.2)
Opis
II.2.1)
Nazwa:
Wykonanie inwentaryzacji nietoperzy w obszarach Natura 2000: Dolina Krasnej, Ostoja Przedborska, DolinaCzarnej
Część nr: 1
II.2.2)
Dodatkowy kod lub kody CPV
90712400
II.2.3)
Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL33
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Obszar Natura 2000: Dolina Krasnej, Ostoja Przedborska, Dolina Czarnej.
II.2.4)
Opis zamówienia:
1. Uzupełnienie stanu wiedzy o przedmiotach ochrony i ich uwarunkowaniach oraz ich siedlisk w obszarachNatura 2000:
— 1308 mopek Barbastella barbastellus, w obszarze Natura 2000 Dolina Czarnej PLH260015
— 1323 nocek Bechsteina Myotis bechsteinii, w obszarze Natura 2000 Ostoja Przedborska PLH260004,
— 1324 nocek duży Myotis myotis, w obszarze Natura 2000 Dolina Krasnej PLH260001 i Dolina CzarnejPLH260015.
II.2.5)
Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacjizamówienia
II.2.6)
Szacunkowa wartość
II.2.7)
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/06/2017
Koniec: 01/08/2018
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)
Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Dz.U./S S70
08/04/2017
132530-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
3 / 14
08/04/2017S70
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
3 / 14
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Zadanie dofinansowane ze środków Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 w ramach projektu „Rozpoznanie uwarunkowań i ochronaczynna w obszarach Natura 2000 i.
II.2.14)
Informacje dodatkowe
II.2)
Opis
II.2.1)
Nazwa:
Wykonanie inwentaryzacji motyli w obszarach Natura 2000: Lasy Suchedniowskie, Ostoja Przedborska, DolinaCzarnej, Ostoja Szaniecko – Solecka, Dolina Krasnej
Część nr: 2
II.2.2)
Dodatkowy kod lub kody CPV
90712400
II.2.3)
Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL33
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Obszar Natura 2000: Lasy Suchedniowskie, Ostoja Przedborska, Dolina Czarnej, Ostoja Szaniecko – Solecka,Dolina Krasnej.
II.2.4)
Opis zamówienia:
1. Uzupełnienie stanu wiedzy o przedmiotach ochrony i uwarunkowaniach ich ochrony oraz ich siedlisk wobszarach Natura 2000:
— 1060 czerwończyk nieparek Lycaena dispar w granicach obszaru Natura 2000 Ostoja PrzedborskaPLH260004, Dolina Czarnej PLH260015,
— 1065 przeplatka aurinia Euphydryas (Eurodryas, Hypodryas) aurinia w granicach obszaru Dolina CzarnejPLH260015, Lasy Suchedniowskie PLH260010 (z wyłączeniem znanego stanowiska 5651 Kopcie, gdzie jestprowadzony monitoring GIOŚ)
— 4030 szlaczkoń szafraniec Colias myrmidone w granicach obszaru Natura 2000 Ostoja PrzedborskaPLH260004,
— 6177 modraszek telejus Maculinea (Phengaris) teleius w granicach obszaru Natura 2000 Dolina KrasnejPLH260001, Dolina Czarnej PLH260015, Ostoja Szaniecko – Solecka PLH260034.
II.2.5)
Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacjizamówienia
II.2.6)
Szacunkowa wartość
II.2.7)
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/06/2017
Koniec: 03/09/2018
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)
Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Dz.U./S S70
08/04/2017
132530-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
4 / 14
08/04/2017S70
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
4 / 14
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Zadanie dofinansowane ze środków Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 w ramach projektu „Rozpoznanie uwarunkowań i ochronaczynna w obszarach Natura 2000 i.
II.2.14)
Informacje dodatkowe
II.2)
Opis
II.2.1)
Nazwa:
Wykonanie inwentaryzacji ryb i minogów w obszarach Natura 2000: Dolina Krasnej, Ostoja Nidziańska, DolinaBobrzy, Ostoja Szaniecko – Solecka, Lasy Cisowsko – Orłowińskie
Część nr: 3
II.2.2)
Dodatkowy kod lub kody CPV
90712400
II.2.3)
Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL33
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Obszar Natura 2000: Dolina Krasnej, Ostoja Nidziańska, Dolina Bobrzy, Ostoja Szaniecko – Solecka, LasyCisowsko – Orłowińskie.
II.2.4)
Opis zamówienia:
1. Uzupełnienie stanu wiedzy o przedmiotach ochrony i ich uwarunkowaniach oraz ich siedlisk w obszarachNatura 2000:
— 1098 minogi czarnomorskie Eudontomyzon spp. w obszarze Natura 2000 Dolina Krasnej PLH260001, LasyCisowsko-Orłowińskie PLH260040,
— 1096 minóg strumieniowy Lampetra planeri w obszarze Natura 2000 Ostoja Nidziańska PLH260003 (zwyłączeniem znanego stanowiska 979 Mierzawa Pawłowice, gdzie jest prowadzony monitoring GIOŚ), DolinaBobrzy PLH260014, Lasy Cisowsko-Orłowińskie PLH260040,
— 1145 piskorz Misgurnus fossilis w obszarze Natura 2000 Dolina Krasnej PLH260001, Ostoja NidziańskaPLH260003 (z wyłączeniem znanego stanowiska 1065 Nida_Motkowice, gdzie jest prowadzony monitoringGIOŚ), Ostoja Szaniecko-Solecka PLH260034,
— 1149 koza Cobitis taenia w obszarze Natura 2000 Ostoja Nidziańska PLH260003 (z wyłączeniem znanegostanowiska 976 Mierzawa Pawłowice, gdzie jest prowadzony monitoring GIOŚ), Dolina Bobrzy PLH260014,Ostoja Szaniecko-Solecka PLH260034,
— 1130 boleń Aspius aspius w obszarze Natura 2000 Ostoja Nidziańska PLH260003 PLH260003 (zwyłączeniem znanego stanowiska 1062 Nida Nowy Korczyn, gdzie jest prowadzony monitoring GIOŚ),
— 1163 głowacz Cottus gobio w obszarze Natura 2000 Ostoja Nidziańska PLH260003 (z wyłączeniem znanegostanowiska 975 Mierzawa Pawłowice, gdzie jest prowadzony monitoring GIOŚ),
— 5339 różanka Rhodeus sericeus amarus w obszarze Natura 2000 Ostoja Nidziańska PLH260003.
II.2.5)
Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacjizamówienia
II.2.6)
Szacunkowa wartość
II.2.7)
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/06/2017
Koniec: 04/11/2018
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
Dz.U./S S70
08/04/2017
132530-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
5 / 14
08/04/2017S70
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
5 / 14
II.2.10)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)
Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Zadanie dofinansowane ze środków Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 w ramach projektu „Rozpoznanie uwarunkowań i ochronaczynna w obszarach Natura 2000 i.
II.2.14)
Informacje dodatkowe
II.2)
Opis
II.2.1)
Nazwa:
Wykonanie inwentaryzacji roślin w obszarach Natura 2000: Dolina Bobrzy, Wzgórza Chęcińsko – Kieleckie,Ostoja Szaniecko – Solecka, Krzemionki Opatowskie
Część nr: 4
II.2.2)
Dodatkowy kod lub kody CPV
90712400
II.2.3)
Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL33
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Obszar Natura 2000: Dolina Bobrzy, Wzgórza Chęcińsko – Kieleckie, Ostoja Szaniecko – Solecka, KrzemionkiOpatowskie.
II.2.4)
Opis zamówienia:
1. Uzupełnienie stanu wiedzy o przedmiotach ochrony i uwarunkowaniach ich ochrony oraz ich siedlisk wobszarach Natura 2000:
— 1477 sasanka otwarta Pulsatilla patens w granicach obszaru Natura 2000 Dolina Bobrzy PLH260014,Ostoja Szaniecko-Solecka PLH260034, Wzgórza Chęcińsko-Kieleckie PLH260041 (z wyłączeniem znanegostanowiska 555 Bocheniec, gdzie jest prowadzony monitoring GIOŚ),
— 1068 dzwonecznik wonny Adenophora liliifolia w granicach obszaru Natura 2000 Dolina Bobrzy PLH260014(z wyłączeniem znanego stanowiska 653 Brusznia, gdzie jest prowadzony monitoring GIOŚ), WzgórzaChęcińsko-Kieleckie PLH260041 (z wyłączeniem znanego stanowiska 652 Grzywy Korzeczkowskie, gdzie jestprowadzony monitoring GIOŚ),
— 1903 lipiennik Loesela Liparis loeselii w granicach obszaru Natura 2000 Ostoja Szaniecko-SoleckaPLH260034,
— 1902 obuwik pospolity Cypripedium calceolus w granicach obszaru Natura 2000 Krzemionki OpatowskiePLH260024.
II.2.5)
Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacjizamówienia
II.2.6)
Szacunkowa wartość
II.2.7)
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/06/2017
Dz.U./S S70
08/04/2017
132530-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
6 / 14
08/04/2017S70
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
6 / 14
Koniec: 03/09/2018
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)
Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Zadanie dofinansowane ze środków Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 w ramach projektu „Rozpoznanie uwarunkowań i ochronaczynna w obszarach Natura 2000 i.
II.2.14)
Informacje dodatkowe
II.2)
Opis
II.2.1)
Nazwa:
Wykonanie inwentaryzacji siedlisk przyrodniczych – torfowisk obszarach Natura 2000: Dolina Krasnej, OstojaPrzedborska, Dolina Czarnej, Lasy Cisowsko – Orłowińskie
Część nr: 5
II.2.2)
Dodatkowy kod lub kody CPV
90712400
II.2.3)
Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL33
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Obszar Natura 2000: Dolina Krasnej, Ostoja Przedborska, Dolina Czarnej, Lasy Cisowsko – Orłowińskie.
II.2.4)
Opis zamówienia:
1 Uzupełnienie stanu wiedzy o przedmiotach ochrony i uwarunkowaniach ich ochrony oraz ich siedlisk wobszarach Natura 2000:
— 7110 Torfowiska wysokie z roślinnością torfotwórczą (żywe) w granicach obszaru Natura 2000 OstojaPrzedborska PLH260004 (z wyłączeniem znanych stanowisk, gdzie jest prowadzony monitoring GIOŚ – 22Ruda, 23 Gnieździska 1, 70 Gnieździska 2, 75 Jedle 1, 83 Jedle, 84 Mnin)
— 7140 Torfowiska przejściowe i trzęsawiska (przeważnie z roślinnością Scheuchzerio-Caricetea) w granicachDolina Krasnej PLH260001, Ostoja Przedborska PLH260004 (z wyłączeniem znanych stanowisk, gdzie jestprowadzony monitoring GIOŚ 3400 Żabiniec 1, 3402 Żabieniec 2, 3405 Ruda, 3407 Zorawski Ług), DolinaCzarnej PLH260015, Lasy Cisowsko – Orłowińskie PLH260040 (działanie dot. terenu Nadleśnictwa Chmielnik,Obręb Chmielnik: 9-g; 9-f, 10-d; 25-c; 34-h),
— 7150 Obniżenia na podłożu torfowym z roślinnością ze związku Rhynchosporion w granicach obszaru Natura2000 Dolina Krasnej PLH260001, Ostoja Przedborska PLH260004,
— 7230 Górskie i nizinne torfowiska zasadowe o charakterze młak, turzycowisk i mechowisk w granicachobszaru Natura 2000 Dolina Krasnej PLH260001.
II.2.5)
Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacjizamówienia
II.2.6)
Szacunkowa wartość
Dz.U./S S70
08/04/2017
132530-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
7 / 14
08/04/2017S70
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
7 / 14
II.2.7)
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/06/2017
Koniec: 06/11/2018
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)
Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Zadanie dofinansowane ze środków Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 w ramach projektu „Rozpoznanie uwarunkowań i ochronaczynna w obszarach Natura 2000 i.
II.2.14)
Informacje dodatkowe
II.2)
Opis
II.2.1)
Nazwa:
Wykonanie inwentaryzacji siedlisk przyrodniczych – siedlisk łąkowych w obszarach Natura 2000: Dolina Bobrzy,Ostoja Przedborska, Ostoja Szaniecko – Solecka, Lasy Cisowsko – Orłowińskie, Ostoja Kozubow
Część nr: 6
II.2.2)
Dodatkowy kod lub kody CPV
90712400
II.2.3)
Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL33
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Obszar Natura 2000: Dolina Bobrzy, Ostoja Przedborska, Ostoja Szaniecko – Solecka, Lasy Cisowsko –Orłowińskie, Ostoja Kozubowska.
II.2.4)
Opis zamówienia:
1 Uzupełnienie stanu wiedzy o przedmiotach ochrony i uwarunkowaniach ich ochrony oraz ich siedlisk wobszarach Natura 2000:
— 6410 Zmiennowilgotne łąki trzęślicowe (Molinion), w granicach obszaru Natura 2000 Dolina BobrzyPLH260014, Lasy Cisowsko – Orłowińskie PLH260040, Ostoja Kozubowska PLH260029,
— 6510 Niżowe i górskie świeże łąki użytkowane ekstensywnie (Arrhenatherion elatioris), w granicach obszaruNatura 2000 Ostoja Przedborska PLH260004 (z wyłączeniem znanych stanowisk, gdzie jest prowadzonymonitoring GIOŚ – 3384 Mokre 1, 3395 Mieczyn)
— 6440 Łąki selernicowe (Cnidion dubii), w granicach obszaru Natura 2000 Ostoja Szaniecko – SoleckaPLH260034, Ostoja Kozubowska PLH260029 (z wyłączeniem znanego stanowiska 3214 Stawiszyce, gdzie jestprowadzony monitoring GIOŚ).
II.2.5)
Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacjizamówienia
II.2.6)
Szacunkowa wartość
II.2.7)
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Dz.U./S S70
08/04/2017
132530-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
8 / 14
08/04/2017S70
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
8 / 14
Początek: 01/06/2017
Koniec: 06/11/2018
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)
Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Zadanie dofinansowane ze środków Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 w ramach projektu „Rozpoznanie uwarunkowań i ochronaczynna w obszarach Natura 2000 i.
II.2.14)
Informacje dodatkowe
II.2)
Opis
II.2.1)
Nazwa:
Wykonanie inwentaryzacji siedlisk przyrodniczych – siedlisk związanych z wodami i terenami podmokłymi wobszarach Natura 2000: Dolina Krasnej, Ostoja Nidziańska, Dolina Bobrzy, Ostoja Szaniecko – Sol
Część nr: 7
II.2.2)
Dodatkowy kod lub kody CPV
90712400
II.2.3)
Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL33
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Obszar Natura 2000: Dolina Krasnej, Ostoja Nidziańska, Dolina Bobrzy, Ostoja Szaniecko – Solecka.
II.2.4)
Opis zamówienia:
1 Uzupełnienie stanu wiedzy o przedmiotach ochrony i uwarunkowaniach ich ochrony oraz ich siedlisk wobszarach Natura 2000:
— 3260 Nizinne i podgórskie rzeki ze zbiorowiskami włosieniczników (Ranunculion fluitantis), w granicachobszaru Natura 2000 Dolina Krasnej PLH260001 (z wyłączeniem znanego stanowiska 3998 KrasnaModrzewna, gdzie jest prowadzony monitoring GIOŚ), Ostoja Nidziańska PLH260003, Dolina BobrzyPLH260014 (zadanie dotyczy działek Obręb Porzecze: 267/1; 318; Obręb Brynica: 432; Obręb Szczukowice:1018/9; 3014; Obręb Szczukowskie Górki: 2; 545/4; 842; Obręb Chełmce: 118; Obręb Kielce_0013: 1171; 1264;1265; 1319; 319; 320; 321; 819; 967; Obręb Kielce_0018: 6/1; 6/2; 6/3; Obręb Kielce_0020: 13/1; 13/2; 20/3),
— 1340 Śródlądowe słone łąki, pastwiska i szuwary (Glauco-Puccinietalia część – zbiorowiska śródlądowe),w granicach obszaru Natura 2000 Ostoja Nidziańska PLH260003 (z wyłączeniem znanych stanowisk, gdziejest prowadzony monitoring GIOS – 1561 Szczerbaków 1, 1563 Szczerbaków 2), Ostoja Szaniecko – SoleckaPLH260034 (z wyłączeniem znanych stanowisk, gdzie jest prowadzony monitoring GIOŚ – 1598 Owczary k.Buska, 1599 baranów, 1560 Gadawa),
— 3150 Starorzecza i naturalne eutroficzne zbiorniki wodne ze zbiorowiskami z Nymphenion, Potamion, wgranicach obszaru Natura 2000 Ostoja Nidziańska PLH260003, Ostoja Szaniecko – Solecka PLH260034,
— 3270 Zalewane muliste brzegi rzek z roślinnością Chenopodion rubri p.p. i Bidention p.p., w granicachobszaru Natura 2000 Ostoja Nidziańska PLH260003,
Dz.U./S S70
08/04/2017
132530-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
9 / 14
08/04/2017S70
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
9 / 14
— 3130 Brzegi lub osuszane dna zbiorników wodnych ze zbiorowiskami z Littorelletea, Isoëto Nanojuncetea, wgranicach obszaru Natura 2000 Ostoja Szaniecko – Solecka PLH260034.
II.2.5)
Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacjizamówienia
II.2.6)
Szacunkowa wartość
II.2.7)
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/06/2017
Koniec: 06/11/2018
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)
Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Zadanie dofinansowane ze środków Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 w ramach projektu „Rozpoznanie uwarunkowań i ochronaczynna w obszarach Natura 2000 i.
II.2.14)
Informacje dodatkowe
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)
Warunki udziału
III.1.1)
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestruzawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Na potwierdzenie należy złożyć: oświadczenie zgodnie z założeniami w pkt. 9.3. – Zamawiający w tym zakresienie stawia żadnych wymagań.
III.1.2)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Na potwierdzenie należy złożyć: oświadczenie zgodnie z założeniami w pkt. 9.3. – Zamawiający w tym zakresienie stawia żadnych wymagań.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Wadium w wysokości odpowiednio: Zadanie nr 1, 2, 3, 7 – po 1000,00 PLN (jeden tysiąc zł) dla każdego zzadań, Zadanie nr 4, 5, 6 – po 600,00 PLN (sześćset zł) dla każdego z zadań, należy wnieść dla każdego zzadań na które jest składana oferta. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
III.1.3)
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
A) wykonanych usług zawarty w JEDZ
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przedupływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wrazz podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane,oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami,
Dz.U./S S70
08/04/2017
132530-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
10 / 14
08/04/2017S70
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
10 / 14
o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi byływykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanieuzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy;
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał:
minimum jedną usługę polegającą na wykonaniu inwentaryzacji lub badania lub udziale w monitoringuprzyrodniczym o wartości nie mniejszej niż 5 000,00 PLN brutto.
Na wezwanie do wskazanej usługi z wykazu należy załączyć dowody określające, czy usługa ta zostaławykonana w sposób należyty.
Opisany warunek należy spełnić oddzielnie do każdego zadania.
Tą samą usługą można wykazać się maksymalnie do dwóch zadań.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
B) wykazu osób zawarty w JEDZ, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego
(Uwaga; Wykazując poniżej doświadczenie i wiedzę osób należy wykazać w JEDZ przy nabytym doświadczeniudodatkowe informację takie jak datę nabycia doświadczenia i zleceniodawcę)
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy wskazać osoby, skierowane przez wykonawcę do realizacjizamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz zinformacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnychdo wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją opodstawie do dysponowania tymi osobami;
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jednąosobą (ekspertem), która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacją na temat jejdoświadczenia i wiedzy dla zadania nr 1 w zakresie chiropterologii, dla zadania nr 2 w zakresie entomologii,dla zadania nr 3 w zakresie ichtiologii, dla zadań nr 4, 5, 6 i 7 w zakresie botaniki. Przez wymaganą wiedzę idoświadczenie rozumieć należy, że wskazana osoba w okresie ostatnich 10 lat:
Zadanie 1:
wykonała, co najmniej jedną inwentaryzację w zakresie chiropterologii, do planu ochrony rezerwatu przyrody,parku narodowego lub planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000,
lub
przeprowadziła, co najmniej jedno badanie w zakresie chiropterologii, potwierdzone przez ośrodek naukowy,
lub
brała udział, jako ekspert co najmniej raz w monitoringu przyrodniczym
w zakresie chiropterologii w ramach Państwowego Monitoringu Środowiska,
lub
posiada licencję chiropterologiczną PON.
Zadanie 2:
wykonała co najmniej jedną inwentaryzację w zakresie entomologii, do planu ochrony rezerwatu przyrody, parkunarodowego lub planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000,
lub
przeprowadziła co najmniej jedno badanie w zakresie entomologii, potwierdzone przez ośrodek naukowy,
lub
brała czynny udział jako ekspert, co najmniej w jednym monitoringu przyrodniczym w zakresie entomologii wramach Państwowego Monitoringu Środowiska.
Zadanie 3:
wykonała co najmniej jedną inwentaryzację w zakresie ichtiologii, do planu ochrony rezerwatu przyrody, parkunarodowego lub planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000,
Dz.U./S S70
08/04/2017
132530-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
11 / 14
08/04/2017S70
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
11 / 14
lub
przeprowadziła co najmniej jedno badanie w zakresie ichtiologii, potwierdzone przez ośrodek naukowy,
lub
brała czynny udział jako ekspert, co najmniej w jednym monitoringu przyrodniczym w zakresie ichtiologii wramach Państwowego Monitoringu Środowiska.
Zadanie nr 4, 5, 6 i 7:
wykonała co najmniej jedną inwentaryzację w zakresie botanicznym, do planu ochrony rezerwatu przyrody,parku narodowego lub planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000,
lub
przeprowadziła, co najmniej jedno badanie w zakresie botanicznym, potwierdzone przez ośrodek naukowy,
lub
brała udział, jako ekspert co najmniej raz w monitoringu przyrodniczym
w zakresie botanicznym w ramach Państwowego Monitoringu Środowiska.
Opisany warunek należy spełnić oddzielnie do każdego zadania – tą samą osobą można wykazać się tylko dojednego zadania.
III.1.5)
Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)
Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)
Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2)
Warunki realizacji umowy:
Warunki realizacji umowy określa wzór umowy stanowiący załącznik do SIWZ.
III.2.3)
Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Sekcja IV: Procedura
IV.1)
Opis
IV.1.1)
Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)
Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)
Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)
Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)
Informacje administracyjne
IV.2.1)
Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 16/05/2017
Czas lokalny: 09:00
IV.2.3)
Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
IV.2.7)
Warunki otwarcia ofert
Data: 16/05/2017
Czas lokalny: 09:15
Dz.U./S S70
08/04/2017
132530-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
12 / 14
08/04/2017S70
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
12 / 14
Miejsce:
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego – Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Kielcach ul.Szymanowskiego 6, 25-361 Kielce pok. 109.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)
Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)
Informacje dodatkowe:
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, wykonawca złożyoświadczenie o braku podstaw wykluczenia (jednolity dokument) oraz przedłoży na wezwanie Zamawiającegonastępujące dokumenty i oświadczenia;
a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawywystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega zopłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lubinnego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowymw sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskałprzewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie wcałości wykonania decyzji właściwego organu;
c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub KasyRolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalegaz opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiąceprzed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarłporozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz
z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawemzwolnienie,odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzjiwłaściwego organu;
d) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeliodrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczeniana podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy
e) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzjiadministracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lubzdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonaniepłatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia
w sprawie spłat tych należności;
f) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazuubiegania się o zamówienia publiczne;
g) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych,
o których mowa w ustawie z dnia 12.1.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716);
h) oświadczenia, że wobec Wykonawcy nie wydano prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczeniena karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art.24ust. 5 pkt 5 PZP.
i) Oświadczenia, że w stosunku do osób wskazanych art. 24 ust. 5 pkt 6 PZP, nie wydano wyroku sąduskazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny
w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 6 PZP.
Dz.U./S S70
08/04/2017
132530-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
13 / 14
08/04/2017S70
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
13 / 14
j) Oświadczenia, że w stosunku do Wykonawcy, którego reprezentuję nie wydano ostatecznej decyzjiadministracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiskalub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art.24ust. 5 pkt 7 PZP.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast
dokumentów, o których mowa powyżej składa dokumenty wskazane w Rozporządzeniu Ministra Rozwojuz 26.7.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ichważności oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz.U. 2016 poz. 1126).
VI.4)
Procedury odwoławcze
VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławczaul. Postępu 17aWarszawa02-676PolskaTel.: +48 224587801E-mail: odwolania@uzp.gov.pl Faks: +48 224587800
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
VI.4.2)
Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3)
Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
26.1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej wpostępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany napodstawie ustawy.
26.2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzucasię niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie orazwskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
26.3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej lub w postacielektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnegokwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.
26.4. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołaniaw taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się,iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeliprzesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacjielektronicznej.
26.5. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającegostanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdaniedrugie ustawy albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
26.6. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybieprzetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi sięw terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczeniaspecyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
Dz.U./S S70
08/04/2017
132530-2017-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
14 / 14
08/04/2017S70
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
14 / 14
26.7. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 26.5 i 26.6. SIWZ wnosi się w terminie 10 dniod dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość ookolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
26.8. Jeżeli zamawiający mimo takiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze ofertynajkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
a) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
b) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym UniiEuropejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
26.9. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulegazawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą orzeczenia.
26.10. Wykonawca może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni od dniaotrzymania kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje, i interes w uzyskaniu rozstrzygnięciana korzyść strony, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Krajowej IzbyOdwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznymweryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, a jego kopię przesyła się zamawiającemuoraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie.
26.11. Wykonawcy, którzy przystąpili do postępowania odwoławczego, stają się uczestnikami postępowaniaodwoławczego, jeżeli mają interes w tym, aby odwołanie zostało rozstrzygnięte na korzyść jednej ze stron.
26.12. Zamawiający lub odwołujący może zgłosić opozycję przeciw przystąpieniu innego wykonawcy nie późniejniż do czasu otwarcia rozprawy.
26.13. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy,termin upływa dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
26.14. W sprawach nie uregulowanych w pkt 26 w zakresie wniesienia odwołania i skargi mają zastosowanieprzepisy art. 179 – 198g ustawy.
VI.4.4)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławczaul. Postępu 17aWarszawa02-676PolskaTel.: +48 224587801E-mail: odwolania@uzp.gov.pl Faks: +48 224587800
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
VI.5)
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
05/04/2017