Modernizacja ekspozycji stałej w centrum geoedukacji wraz z projektem i budową Geologicznego OgroduDoświadczeń

Dz.U./S S77
20/04/2016
137417-2016-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
1 / 11
20/04/2016S77
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
1 / 11
Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:137417-2016:TEXT:PL:HTML
Polska-Kielce: Usługi reklamowe i marketingowe
2016/S 077-137417
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)
Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
GEOPARK Kielceul. Daleszycka 21Osoba do kontaktów: Michał Poros25-202 KielcePOLSKATel.: +48 413676800E-mail: michal.poros@geopark-kielce.pl Faks: +48 413676985
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.geopark-kielce.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego orazdynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e)punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)
Rodzaj instytucji zamawiającej
Agencja/urząd krajowy lub federalny
I.3)
Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Rekreacja, kultura i religia
Edukacja
I.4)
Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)
Opis
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Modernizacja ekspozycji stałej w centrum geoedukacji wraz z projektem i budową Geologicznego OgroduDoświadczeń.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczeniausług
Usługi
Kategoria usług: nr 26: Usługi rekreacyjne, kulturalne oraz sportowe
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Kielce.
Dz.U./S S77
20/04/2016
137417-2016-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
2 / 11
20/04/2016S77
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
2 / 11
Kod NUTS PL331
II.1.3)
Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów(DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)
Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)
Krótki opis zamówienia lub zakupu
3.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na wykonania projektu koncepcyjnego, a następnie pełnejdokumentacji projektowej wraz z wykonaniem modernizacji ekspozycji stałej oraz Geologicznego OgroduDoświadczeń.
1.Usługa jest realizowana w ramach projektu pn. ,,Rozbudowa infrastruktury edukacyjnej na terenachprzyrodniczo cennych administrowanych przez Geopark Kielce’’ planowanego do dofinansowania ześrodków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
2.Głównymi założeniami, które należy uwzględnić przy realizacji zamówienia są: spójność wszystkichzaprojektowanych i wykonanych elementów w zakresie modernizacji ekspozycji stałej oraz realizacji„Geologicznego Ogrodu Doświadczeń”, a także nowatorskie podejście w szczególności innowacyjność,kreatywność, uniwersalność oraz zgodność z trendami obowiązującymi w dziedzinie projektowanianowoczesnych centrów nauki i edukacji.
3.Zakres przedmiotu zamówienia do wykonania został określony w Opisie przedmiotu zamówienia –stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ oraz zapisami w niniejszej SIWZ.
4.Główną ideą modernizacji ekspozycji stałej oraz wykonania „Geologicznego Ogrodu Doświadczeń” jestpotrzeba dostosowania obiektu pełniącego funkcję edukacyjną – Centrum Geoedukacji w Kielcach, do potrzebnowoczesnej edukacji dzieci i młodzieży opartej na połączeniu wyjątkowych wrażeń estetycznych z możliwościądoświadczania i eksperymentowania.
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
79340000, 79800000, 79822500, 72243000, 72400000, 22462000, 39294100, 92312000, 92312213,71320000, 79930000, 43325000, 79932000, 79421200, 51000000, 31700000, 51110000, 32342410, 32342400,80511000, 79931000
II.1.7)
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)
Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)
Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)
Całkowita wielkość lub zakres:
Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie kompleksowej dokumentacji począwszy do projektukoncepcyjnego, skończywszy na projekcie wykonawczym oraz realizacji prac związanych z modernizacjąekspozycji i dostawą wszelkich elementów z tym związanych. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówieniadotyczący tej części postępowania jest następujący:
3.6.1.1. Część projektowa:
3.6.1.1.1. Opracowanie projektu koncepcyjnego zmodernizowanej ekspozycji stałej, który będzie podlegaćocenie punktowej przeprowadzonej przez Komisję merytoryczną, wg. kryteriów określonych przezZamawiającego
Dz.U./S S77
20/04/2016
137417-2016-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
3 / 11
20/04/2016S77
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
3 / 11
3.6.1.1.2. Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla prac związanych
z modernizacją istniejącej przestrzeni ekspozycyjnej
3.6.1.1.3. Opracowanie projektu modernizacji kina-kapsuły 5D wraz ze scenariuszem 8-minutowego filmuprzeznaczonego do projekcji 3D
3.6.1.1.4. Opracowanie projektu zdalnego sterowania elementami/interaktywnymi na ekspozycji
3.6.1.1.5. Opracowanie systemu identyfikacji wizualnej Centrum Geoedukacji wykorzystującego wybraneelementy projektu modernizacji ekspozycji stałej.
3.6.1.1.6. Opracowanie projektu wystawy mobilnej stworzonej z elementów infrastruktury edukacyjnej istniejącejekspozycji stałej zdemontowanych na potrzeby zmodernizowania ekspozycji (wykaz elementów niezbędnychdo demontażu na potrzeby wykonania modernizacji powinien wynikać z dokumentacji projektowej dla praczwiązanych z modernizacją istniejącej przestrzeni ekspozycyjnej)
3.6.1.2. Część wykonawcza:
3.6.1.2.1. Zdemontowanie wybranych elementów istniejącej ekspozycji stałej (zgodnie z wykazem stanowiącymintegralną część projektu modernizacji ekspozycji stałej) i wykorzystanie ich do stworzenia wystawy mobilnej naużytek Zamawiającego
3.6.1.2.2. Opracowanie i wykonanie scenografii dla ekspozycji stałej ,,Dewońska opowieść’’
i ,,Procesy geologiczne’’ (włącznie z pomieszczeniami ,,Grota’’ i ,,Jaskinia’’), wraz
z wydrukami wielkoformatowymi, grafikami naściennymi i aranżacją świetlno-dźwiękową
3.6.1.2.3. Zaprojektowanie, wykonanie, zamontowanie i uruchomienie wszystkich stanowisk interaktywnychw obrębie ekspozycji (w tym opracowanie, wykonanie i uruchomienie aplikacji interaktywnych w przypadkustanowisk zawierających taki element)
3.6.1.2.4. Zaprojektowanie, wykonanie, zamontowanie i uruchomienie wszystkich elementów multimedialnych wobrębie ekspozycji (w tym wykonaniem opracowanie, wykonanie i uruchomienie zawartości multimedialnej)
3.6.1.2.5. Zaprojektowanie, wykonanie i zamontowanie modeli zwierząt kopalnych na ekspozycji zgodnie zprojektem i opracowaniem scenograficznym.
3.6.1.2.6. Dostawa i montaż sprzętu komputerowego/elektronicznego wraz z oprogramowaniem
3.6.1.2.7. Modernizacja kina-kapsuły 5D wraz z realizacją i uruchomieniem 8-minutowego filmu
w technologii 3D (w tym dostawa i instalacja odpowiedniego sprzętu, wraz z uruchomieniem całości z nowymfilmem 3D)
3.6.1.2.8. Zaaranżowanie przestrzeni ekspozycji wraz z dostawą mebli, siedzisk
3.6.1.3. Elementy dodatkowe:
3.6.1.3.1. Przeszkolenie pracowników Geoparku Kielce (Centrum Geoedukacji) z obsługi elementówmultimedialnych/interaktywnych na ekspozycji stałej
3.6.2. Projekt i budowa ,,Geologicznego Ogrodu Doświadczeń’’ w Centrum Geoedukacji
Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie projektu koncepcyjnego, wykonawczego wraz zwykonaniem ,,Geologicznego Ogrodu Doświadczeń’’ zlokalizowanego na zewnątrz, w obrębie terenuzagospodarowanego pod Centrum Geoedukacji. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia w tej częścipostępowania przedstawia się w sposób następujący:
3.6.2.1. Część projektowa:
3.6.2.1.1. Opracowanie projektu koncepcyjnego ,,Geologicznego Ogrodu Doświadczeń’’, który będzie podlegaćocenie punktowej przez Komisję, wg. kryteriów określonych przez Zamawiającego.
3.6.2.1.2. Opracowanie pełen dokumentacji projektowej niezbędnej do budowy ,,Geologicznego OgroduDoświadczeń’’
3.6.2.2. Część wykonawcza:
Dz.U./S S77
20/04/2016
137417-2016-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
4 / 11
20/04/2016S77
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
4 / 11
3.6.2.2.1. Dostawa, montaż i sprawdzenie działania poszczególnych elementów ,,Geologicznego OgroduDoświadczeń’’
3.6.2.2.2. Aranżacja całości zgodnie z projektem wykonawczym
3.6.2.3. Elementy dodatkowe:
3.6.2.3.1. Przeprowadzenie kontroli ,,Geologicznego Ogrodu Doświadczeń’’ wraz ze wszystkimi urządzeniamiznajdującymi się w jego obrębie, przed oddaniem do użytku, w celu oceny zgodności z przepisami odpowiedniejczęści normy PN-EN 1176, przez wyspecjalizowane do tego celu podmioty
3.6.2.3.2. Przeszkolenie pracowników Geoparku Kielce z obsługi elementów zainstalowanych
w ,,Geologicznym Ogrodzie Doświadczeń’’.
Szacunkowa wartość bez VAT: 4 800 000 PLN
II.2.2)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)
Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: tak
II.3)
Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 30.6.2016. Zakończenie 30.8.2019
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)
Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)
Wymagane wadia i gwarancje:
17.1 Wadium w wysokości 100 000 PLN (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) należy wnieść przed upływemterminu składania ofert.
17.2 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
17.2.1 pieniądzu,
17.2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym żeporęczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
17.2.3 gwarancjach bankowych;
17.2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych;
17.2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9.11.2000 r. outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późń. zm.).
17.3 Dowód wniesienia wadium w oryginale należy załączyć do oferty.
17.4 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
ING Bank Śląski S.A.
Nr rachunku 66 1050 1461 1000 0023 5337 0543
z dopiskiem „Wadium” i nr postępowania
17.2. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
17.3. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszejlub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jakonajkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych.
17.4. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływemterminu składania ofert.
17.5. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeliw wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosiwadium w terminie określonym przez zamawiającego.
17.6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli:
Dz.U./S S77
20/04/2016
137417-2016-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
5 / 11
20/04/2016S77
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
5 / 11
17.9.1 Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówieniapublicznego na warunkach określonych w ofercie;
17.9.2 Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytegowykonania umowy;
17.9.3 Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczynleżących po jego stronie. nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp,pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5,lub informacji o tym,, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o którejmowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jakonajkorzystniejsza.
17.9.4 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących postronie Wykonawcy.
III.1.2)
Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów jeregulujących:
1. Płatności na rzecz Wykonawcy będą się odbywać zgodnie z harmonogramem realizacji prac (Załącznik nr 1do umowy), w następujący sposób:
a) ETAP 1 – za opracowanie projektów – całość wynagrodzenia za ten zakres prac po dokonaniu odbiorupotwierdzonego podpisanym protokołem odbioru projektu
b) ETAP 2 – za wytworzenie, przetestowanie, dostawę i montaż – po wykonaniu całości zadań określonych wniniejszym etapie w całości płatne po wykonaniu tego etapu,
c) ETAP 3 – za dostarczenie materiałów informacyjnych, gwarancyjnych itd. oraz przeszkolenie pracowników –po dokonaniu odbioru końcowego prac – płatność końcowa.
2. Rozliczenie za wykonane prace będzie się odbywało na podstawie faktur, wystawianych przez Wykonawcęza zakończone etapy realizacji oraz fakturą końcową wg zasad określonych w niniejszej umowie.
III.1.3)
Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
W przypadku konsorcjum, zgodnie z art. 23 ust.2 ustawy wykonawcy ustanawiają pełnomocnika doreprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania wpostępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentuzawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniuwykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację.
W przypadku składania ofert przez podmioty występujące wspólnie, warunki o których mowa w art. 22 ust. 1ustawy podlegają sumowaniu.
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24ust. 1 ustawy wymagane jest załączenie do oferty dokumentów dla każdego konsorcjanta oddzielnie.
III.1.4)
Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)
Warunki udziału
III.2.1)
Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lubhandlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: W celu wykazania braku podstawdo wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art.24 ust. 1 ustawy, złożą następujące oświadczenia i dokumenty:
9.2.2.1 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z załącznikiem SIWZ;
Dz.U./S S77
20/04/2016
137417-2016-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
6 / 11
20/04/2016S77
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
6 / 11
9.2.2.2 aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej,jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw dowykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 Ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływemskładania ofert.
9.2.2.3 aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy RolniczegoUbezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczeniezdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lubrozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
9.2.2.4 aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca niezalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenielub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
9.2.2.5 aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 – 8oraz pkt. 10 i 11 Ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
9.2.2.6 aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 Ustawy,wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Obowiązek złożenia informacji, o której mowa w w/w punkcie 9.2.2.6 nie dotyczy Wykonawców będącychosobami fizycznymi, także w sytuacji, gdy prowadzą działalność w formie spółek cywilnych, których wspólnikamisą wyłącznie osoby fizyczne.
9.2.3 Jeżeli wykonawca wykazał spełnianie warunków podmiotowych, polegających na zasobach innychpodmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacjiczęści zamówienia, zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentówwymienionych w pkt. 9.2.2.
9.2.4 Wykonawca wraz z ofertą przedkłada listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o którejmowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy lub oświadczenie, że wykonawca nie należy do żadnej grupy kapitałowejzgodnie z załącznikiem do SIWZ.
9.3 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiastdokumentów, o których mowa powyżej:
A. w pkt. 9.2.2.2 – 9.2.2.4 i pkt. 9.2.2.6 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym masiedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskałprzewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie wcałości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
B. w pkt. 9.2.2.5 – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejscazamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 oraz pkt. 10 i 11ustawy.
a) Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt.9.3 A a) i c) oraz w pkt. 9.3.B powinny być wystawione niewcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument o którym mowa w pkt. 9.3 A b)powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
b) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejscezamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9.3, zastępuje się je dokumentemzawierającym oświadczenie w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy,
Dz.U./S S77
20/04/2016
137417-2016-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
7 / 11
20/04/2016S77
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
7 / 11
złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lubgospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lubmiejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis pkt. B a) stosuje się odpowiednio.
c) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lubmiejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwychorganów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejscezamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
III.2.2)
Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Na potwierdzenie należyprzedłożyć:
informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanychśrodków finansowych lub zdolności kredytowej Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przedupływem terminu składania ofert. Wykonawca musi posiadać nie mniej niż – 1 000 000 PLN własnych środkówlub zdolność kredytową w tej samej wysokości.
III.2.3)
Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
9.2 O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
9.2.1 złożą oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy o spełnieniu warunków podmiotowych
oraz spełniają warunki, dotyczące:
9.2.1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawanakładają obowiązek ich posiadania.
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem do SIWZ.
9.2.1.2 posiadania wiedzy i doświadczenia;
Na potwierdzenie należy złożyć wykaz wykonanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przedupływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz zpodaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, orazzałączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie.
Wykonawca musi wykazać, że posiada doświadczenie w realizacji usług polegających na zaprojektowaniu
i wykonaniu/przebudowie co najmniej dwóch wystaw interaktywnych o charakterze edukacyjnym obejmującychswoim zakresem:
— minimum 10 stanowisk interaktywnych (w tym co najmniej 5 wyposażonych w multimedia),
— przestrzeń edukacyjną wyposażoną w stanowiska interaktywne przeznaczone dla dzieci w wiekuszkolnym
— całkowitą powierzchnię wystawienniczą nie mniejszą niż 200m2,
— rozbudowaną zawartość edukacyjną zawartą w multimediach,
— system sterowania multimediami
— wykonanie, dostawa i montaż elementów scenografii i aranżacji wnętrz
— wartość każdej z wystaw nie mniejsza niż 3 000 000 PLN brutto.
9.2.1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonaniazamówienia tj.
Na potwierdzenie należy złożyć:
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych zaświadczenie usługi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz informacji opodstawie do dysponowania tymi osobami. Potwierdzeniem spełniania warunku będzie przedstawienie wykazuzawierającego nie mniej niż:
Dz.U./S S77
20/04/2016
137417-2016-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
8 / 11
20/04/2016S77
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
8 / 11
— 1 osoba – architekt posiadający min. 3 – letnie doświadczenie w projektowaniu wystaw interaktywnychnależy wykazać się udziałem w jednej zrealizowanej wystawie jako architekt,
— 1 osoba – projektant odpowiedzialny za projekt graficzny Wystawy, posiadający doświadczenie wprojektowaniu graficznym w zaprojektowaniu minimum jednej wystawy naukowej z co najmniej 10 stanowiskamiinteraktywnymi na powierzchni nie mniejszej niż 200 m2;
— 1 osoba – projektant odpowiedzialny za projekt techniczny wystawy posiadający doświadczenie wprojektowaniu technicznym w zaprojektowaniu minimum jednej wystawy naukowej z co najmniej 10stanowiskami interaktywnymi na powierzchni nie mniejszej niż 200 m2;
— 1 osoba – grafik odpowiedzialny za grafikę 3D wystawy, mający co najmniej 3-letnie doświadczenie wzakresie przygotowywania, opracowywania i wykonywania projektów grafik w technologii 3D należy wykazać sięminimum dwoma grafikami wykonanymi samodzielnie, które zostały wykorzystane przy tworzeniu wystaw lubinnych dowolnych publikacji które zostały upublicznione;
— 1 osoba – programista systemów sterowania wystawy posiadający doświadczenie w projektowaniusystemów sterowania wystawą lub ekspozycją z co najmniej 10 stanowiskami interaktywnymi na powierzchninie mniejszej niż 200 m2,
— 1 osoba – posiadająca tytuł naukowy doktora, posiadająca wiedzę specjalną techniczną zagadnieńporuszanych na Wystawie jako konsultant merytoryczny na Wystawie,
— 1 osoba z odpowiedzialna za przygotowanie scenariusza wystawy, posiadająca doświadczenie wprzygotowaniu i wdrożeniu scenariusza wystawy z co najmniej 10 stanowiskami interaktywnymi na powierzchninie mniejszej niż 200 m2,
— 1 osoba – Koordynator Projektu odpowiedzialny za zarządzanie wykonaniem Zamówienia tj. wytworzenie,montaż i uruchomienie wystawy, lub ekspozycji z co najmniej 10 stanowiskami interaktywnymi na powierzchninie mniejszej niż 200 m2,
Do wykonania dokumentacji projektowej przystosowania pomieszczeń na potrzeby wystawy należy wykazaćsię;
— projektantem w specjalności architektonicznej – posiadający uprawnienia budowlane uprawniające doprojektowania,
— projektantem w specjalności konstrukcyjno-budowlanej – posiadający uprawnienia budowlane uprawniającedo projektowania bez ograniczeń,
— projektantem w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych ielektroenergetycznych – posiadający uprawnienia budowlane uprawniające do projektowania,
— projektant w specjalności branża sanitarna z uprawnieniami
W odniesieniu do osób wskazanych do wykonania dokumentacji projektowej należy dołączyć oświadczenieWykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izbysamorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane.
UWAGA! ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA MOŻLIWOŚĆ ŁĄCZENIA WYMIENIONYCH POWYŻEJ FUNKCJI,JEDNAKŻE JEDNA OSOBA NIE MOŻE PEŁNIĆ WIĘCEJ NIŻ DWÓCH FUNKCJI
Zamawiający wymaga, aby przedmiotowe zamówienie zostało wykonane przez osoby, które Wykonawcazgłosi w wykazie osób, załączonym do oferty. W wypadku, gdy w trakcie realizacji zamówienia, koniecznabędzie zmiana którejś z osób wymienionych w ofercie, może ona zostać zastąpiona wyłącznie przez osobęposiadającą, co najmniej równorzędne doświadczenie, po uprzednim uzyskaniu akceptacji Zamawiającego.
III.2.4)
Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)
Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)
Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
Dz.U./S S77
20/04/2016
137417-2016-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
9 / 11
20/04/2016S77
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
9 / 11
III.3.2)
Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanieusługi: nie
Sekcja IV: Procedura
IV.1)
Rodzaj procedury
IV.1.1)
Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)
Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)
Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)
Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)
Kryteria udzielenia zamówienia
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej
1. Cena. Waga 50
2. 2) atrakcyjność wizualna i spójność zaproponowanej koncepcji. Waga 20
3. 3) wartość estetyczna i edukacyjna stanowisk multimedialnych i/lub interaktywnych w przedstawionejkoncepcji. Waga 20
4. Termin realizacji zamówienia. Waga 10
IV.2.2)
Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)
Informacje administracyjne
IV.3.1)
Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
GEO.III.262.2.2016
IV.3.2)
Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)
Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów: 26.5.2016 -09:00
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
26.5.2016 - 09:00
IV.3.5)
Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)
Warunki otwarcia ofert
Data: 26.5.2016 - 9:15
Miejscowość:
GEOPARK Kielce, ul. Daleszycka 21, 25-202 Kielce
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Dz.U./S S77
20/04/2016
137417-2016-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
10 / 11
20/04/2016S77
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
10 / 11
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): 3.2 Usługa jest realizowana w ramachprojektu pn. ,,Rozbudowa infrastruktury edukacyjnej na terenach przyrodniczo cennych administrowanych przezGeopark Kielce’’ planowanego do dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnegow ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
VI.3)
Informacje dodatkowe
Postępowanie jest prowadzone w celu udzielenia zamówienia publicznego w trybie „Przetargnieograniczony”art. 39 ustawy z 29.1.2004 Prawo zamówień publicznych, (Dz. U. z 2015 r.poz.2164) zwanejdalej ustawą. Wartość przedmiotu zamówienia przekracza kwotę, o której mowa wart.11 ust. 8 ustawy.
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do 50 % zakresu robót wymienionych w umowiepodstawowej.
Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków na podstawie załączonych do ofert dokumentówi oświadczeń metodą spełnia / nie spełnia.
Jeżeli dokumenty potwierdzające spełnienie warunków będą określały wartość w walucie obcej to zamawiającyprzeliczy tą wartość na PLN wg średniego kursu NBP na dzień do której ta wartość się odnosi.
Zamawiający dopuszcza zmianę zawartej umowy w okolicznościach opisanych w SIWZ.
VI.4)
Procedury odwoławcze
VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławczaul. Postępu 17a02-676 WarszawaPOLSKAE-mail: odwolania@uzp.gov.pl Tel.: +48 224587801Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587800
VI.4.2)
Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1 Środki ochrony prawnej określone w Dziale VIuPzp, przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danegozamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisówniniejszej ustawy.
2 Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjomwpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 uPzp.
3 Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej wpostępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub zaniechaniu czynności, do której Zamawiający jestzobowiązany na podstawie ustawy.
4 Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznympodpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
5 Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącejpodstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2, albo w terminie 15 dni– jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
Dz.U./S S77
20/04/2016
137417-2016-PL
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
11 / 11
20/04/2016S77
http://ted.europa.eu/TED
- - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
11 / 11
5 Odwołanie wobec treści ogłoszenia zamówieniu, a także wobec postanowień SIWZ, wnosi się w terminie 10dni od dnia publikacji ogłoszenia w DZUUE lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej.
6 Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt. 19.5 i 19.6 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, wktórym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościachstanowiących podstawę jego wniesienia.
7 Izba rozpoznaje odwołanie w terminie 15 dni od dnia jego doręczenia Prezesowi Izby.
8 O oddaleniu odwołania lub jego uwzględnieniu Izba orzeka w wyroku. W pozostałych przypadkach Izbawydaje postanowienie.
9 Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego.
10 Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby,przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktamipostępowania odwoławczego właściwemu sądowi w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania.
11 Sąd rozpoznaje sprawę niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 1 miesiąca od dnia wpływu skargido sądu. Sąd oddala skargę wyrokiem, jeżeli jest ona bezzasadna. W przypadku uwzględnienia skargi sądzmienia zaskarżone orzeczenie i orzeka wyrokiem co do istoty sprawy, a w pozostałych sprawach wydajepostanowienie.
12 Od wyroku sądu lub postanowienia kończącego postępowanie w sprawie nie przysługuje skargakasacyjna.
VI.4.3)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławczaul. Postępu 17a02-676 WarszawaPOLSKAE-mail: odwolania@uzp.gov.pl Tel.: +48 224587801Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587800
VI.5)
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
15.4.2016