Dostawa opału

Dz.U./S S184
23/09/2016
329612-2016-PL
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
1 / 9
23/09/2016S184
http://ted.europa.eu/TED
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
1 / 9
Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:329612-2016:TEXT:PL:HTML
Polska-Busko-Zdrój: Węgiel kamienny
2016/S 184-329612
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)
Nazwa i adresy
Komunalny Związek Ciepłownictwa „Ponidzie”ul. Kilińskiego 41Busko-Zdrój28-100PolskaOsoba do kontaktów: Alojzy JakóbikE-mail: alojzy.jakobik@kancelariajiz.pl Kod NUTS: PL33
Adresy internetowe:
Główny adres: www.kzcponidzie.pl
I.2)
Wspólne zamówienie
I.3)
Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie podadresem: http://www.bip.ires.pl/kzc-ponidze/5976/5976/
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)
Rodzaj instytucji zamawiającej
Inny rodzaj: spółka komunalna
I.5)
Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)
Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)
Nazwa:
Dostawa opału.
Numer referencyjny: 271.16.2016
II.1.2)
Główny kod CPV
09111210
II.1.3)
Rodzaj zamówienia
Dostawy
II.1.4)
Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa miału węglowego w ilości 4900 ton oraz węgla groszek 850 ton nasezon grzewczy 2016/2017 według terminów określonych w harmonogramie dostaw (załącznik nr 2 do SIWZ,
Dz.U./S S184
23/09/2016
329612-2016-PL
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
2 / 9
23/09/2016S184
http://ted.europa.eu/TED
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
2 / 9
a załącznik nr 1 do Umowy) za pomocą pojazdów samowyładowczych, umożliwiających rozładunek na placachskładowych kotłowni KZC „Ponidzie” które są zlokalizowane w Kotłownia os. Sikorskiego 42 w Busku-Zdroju,Kotłownia os. Piłsudskiego w Busku-Zdroju, Kotłownia os. Partyzantów 34A w Kazimierzy Wielkiej orazKotłownia os. Partyzantów 5 – w Kazimierzy Wielkiej.
II.1.5)
Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)
Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części
II.2)
Opis
II.2.1)
Nazwa:
Dostawa miału węglowego
Część nr: 1
II.2.2)
Dodatkowy kod lub kody CPV
09111210
II.2.3)
Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL33
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Busko-Zdrój, Kazimierza Wielka.
II.2.4)
Opis zamówienia:
Zadanie 1 dostawa miału węglowego w ilości 4900 ton.
Charakterystyka miału węglowego:
Sortyment: M II wg PN 82/G – 97001,
Typ: 31.2 – 32.1 wg PN 82/G – 97002,
Klasa: 24/15/06 wg PN 82/G – 97003,
Gatunek: II wg PN 82/G – 97003,
— Wartość opałowa minimum 24000 kJ/kg,
— Zawartość popiołu maksymalnie do 15 %,
— Zawartość wilgoci maksymalnie do 12 %,
— Zawartość siarki maksymalnie do 0,6 %,
— Wymiary ziarna 20-0 mm,
— Zawartość ziarna:
od 0-3 mm max. do 30 % w tym od 0-1 mm max. do 10 %,
od 3-20 mm do 70 %,
— Dopuszczalna zwartość nadziarna <10 %
— Temperatura mięknięcia popiołu ≥1000°C,
— Zawartość części lotnych >28 %.
Dostarczony opał musi być jednorodny, nie może być mieszaniną różnych typów
i sortymentów oraz nie może zawierać domieszki substancji niepalnych, iłu, mułu, śmieci i pyłów flotacyjnych.Paliwo powinno być wolne od zanieczyszczeń mechanicznych oraz domieszek obcych jak: piasku, gliny,kamienni i flotu.
II.2.5)
Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacjizamówienia
II.2.6)
Szacunkowa wartość
Dz.U./S S184
23/09/2016
329612-2016-PL
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
3 / 9
23/09/2016S184
http://ted.europa.eu/TED
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
3 / 9
II.2.7)
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 21/11/2016
Koniec: 06/04/2017
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)
Informacje o opcjach
Opcje: tak
Opis opcji:
Zamawiający informuje, że stosownie do zapisów art. 34 ust. 5 ustawy stosuje praw opcji, a to oznacza,że podane ilości opału w zadaniu 1 – miał węglowy ilość 4900 ton o wielkościami maksymalnymi, którenależy wycenić i Zamawiający zachowuje prawo do ich odbioru. Natomiast gwarantowana ilość opału, którąZamawiający odbierze to w zadaniu 1 – miał węglowy 3400 ton.
II.2.12)
Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)
Informacje dodatkowe
II.2)
Opis
II.2.1)
Nazwa:
Dostawa węgla groszek
Część nr: 2
II.2.2)
Dodatkowy kod lub kody CPV
09111210
II.2.3)
Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL33
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Busko-Zdrój, Kazimierza Wielka.
II.2.4)
Opis zamówienia:
Zadanie 2 dostawa węgla groszek 850 ton
Charakterystyka węgiel groszek:
Sortyment: Gk II wg PN 82/G – 97001,
Typ: 31.2 ,32.1 wg PN 82/G – 97002,
Klasa: 26/7/06 wg PN 82/G – 97003,
Gatunek: I wg PN 82/G – 97003.
Węgiel groszek:
Dopuszczalne parametry węgla groszku:
— Wartość opałowa minimum 26000 kJ/kg –maks. 28 000 kJ/kg
— Zawartość popiołu maksymalnie do 7 %,
— Zawartość wilgoci maksymalnie do 9 %,
— Zawartość siarki maksymalnie do 0,6 %,
— Wymiary ziarna 31,5-8 mm,
— Zawartość części lotnych 28 %- 40 %,
— Temperatura mięknięcia popiołu ≥1150°C,
Dz.U./S S184
23/09/2016
329612-2016-PL
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
4 / 9
23/09/2016S184
http://ted.europa.eu/TED
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
4 / 9
— Zdolność spiekania RI do 17.
II.2.5)
Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacjizamówienia
II.2.6)
Szacunkowa wartość
II.2.7)
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 21/11/2016
Koniec: 06/04/2017
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)
Informacje o opcjach
Opcje: tak
Opis opcji:
Zamawiający informuje, że stosownie do zapisów art. 34 ust. 5 ustawy stosuje praw opcji, a to oznacza,że podane ilości opału w zadaniu 2 – węgiel groszek ilość 850 ton są wielkościami maksymalnymi, którenależy wycenić i Zamawiający zachowuje prawo do ich odbioru. Natomiast gwarantowana ilość opału, którąZamawiający odbierze to w zadaniu 2 – węgiel groszek 450 ton.
II.2.12)
Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)
Informacje dodatkowe
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)
Warunki udziału
III.1.1)
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestruzawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Na potwierdzenie należy złożyć: oświadczenie zgodnie z założeniami w pkt. 9.3. – Zamawiający w tym zakresienie stawia żadnych wymagań.
III.1.2)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Na potwierdzenie należy złożyć:
a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej
wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w
okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert
Wykonawca potwierdzi spełnienie warunku jeżeli wykaże że posiada nie mniej niż – dla zadania 1 – 100000 PLN dla zadania 2 – 20 000 PLN, środków lub zdolność kredytową w tej samej wysokości. Wykonawcaskładając ofertę na dwa zadania kwoty sumuje
b) potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonejdziałalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego – dlazadania 1 – 600 000 PLN, dla zadania 2 – 200 000 PLN. Wykonawca składając ofertę na dwa zadania kwotywymagane sumuje.
III.1.3)
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Dz.U./S S184
23/09/2016
329612-2016-PL
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
5 / 9
23/09/2016S184
http://ted.europa.eu/TED
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
5 / 9
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zdolności technicznej lub zawodowej wykonawcy;
a) wykaz dostaw wykonanych, lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składaniaofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniemich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, orazzałączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przyczym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzeczktórego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeliz uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów– oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencjebądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu;
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykonał; po dwie dostawy opału dla każdegoz zadań, w ilości; dla zadania 1 po 2000 ton miału węglowego w klasie 23/24 o wartości min. 300 000 PLNkażda, dla zadania 2 po 300 ton węgla groszek o wartości brutto min. 100 000 PLN. Do wykazu należy załączyćdowody określające czy wskazane dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Tym samym doświadczeniem (dostawami) nie można posłużyć się do obydwu zadań.
b) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonaniazamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
Potwierdzeniem spełniania warunku będzie przedstawienie wykazu zawierającego nie mniej niż: dla zadania1 – 3 samochody ciężarowe samowyładowcze o ład. min. 12 ton dla zadania 2 – 1 samochód ciężarowysamowyładowczy o ład. min. 12 ton
Tym samym samochodem nie można posłużyć się do obydwu zadań
c) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę dorealizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolęjakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a takżezakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami; dla zadania 1 – 3kierowcami, a dla zadania 2 – 1 kierowcą z uprawnieniami do kierowania samochodami samowyładowczymi oładowności min. 12 ton.
Do oferty w stosunku do wymienionych osób należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowaneosoby posiadają wymagane uprawnienia kierowców.
Tymi samymi osobami nie można posłużyć się do obydwu zadań.
III.1.5)
Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)
Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)
Warunki realizacji umowy:
Określają projekty umów dla Zadania nr 1 oraz Zadania nr 2 stanowiące załączniki do SIWZ.
III.2.3)
Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Sekcja IV: Procedura
IV.1)
Opis
IV.1.1)
Rodzaj procedury
Procedura otwarta
Dz.U./S S184
23/09/2016
329612-2016-PL
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
6 / 9
23/09/2016S184
http://ted.europa.eu/TED
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
6 / 9
IV.1.3)
Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)
Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)
Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)
Informacje administracyjne
IV.2.1)
Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 26/10/2016
Czas lokalny: 09:00
IV.2.3)
Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 24/12/2016
IV.2.7)
Warunki otwarcia ofert
Data: 26/10/2016
Czas lokalny: 09:15
Miejsce:
Komunalny Związek Ciepłownictwa „Ponidzie”
28-100 Busko-Zdrój, ul. Kilińskiego 41.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)
Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)
Informacje dodatkowe:
Oświadczenia o którym mowa w pkt. 9.2 SIWZ należy złożyć w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu
Zamówienia – dalej „jednolitym dokumentem”. Informacje zawarte w „jednolitym dokumentem” stanowią
wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, wykonawca złoży
oświadczenie o braku podstaw wykluczenia (jednolity dokument) oraz przedłoży na potwierdzenie następujące
dokumenty;
a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21 ustawy
wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub
innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym
w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu;
c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące
Dz.U./S S184
23/09/2016
329612-2016-PL
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
7 / 9
23/09/2016S184
http://ted.europa.eu/TED
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
7 / 9
przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł
porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz
z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu;
d) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
e) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji
administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie
płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia
w sprawie spłat tych należności;
f) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu
ubiegania się o zamówienia publiczne;
g) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych,
o których mowa w ustawie z 12.1.1991 o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. 2016 poz. 716);
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast
dokumentów, o których mowa powyżej
składa dokumenty wskazane w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z 26.7.2016 w sprawie rodzajów
dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich
dokumenty te mogą być składane (Dz.U. 2016 poz. 1126).
Wadium w wysokości dla zadania 1 – 24 000 PLN (dwadzieścia cztery tysiące złotych) i dla zadania 2 – 8 000PLN (osiem tysięcy złotych)- należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
VI.4)
Procedury odwoławcze
VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławczaul. Postępu 17aWarszawa02-676PolskaTel.: +48 224587801E-mail: odwolania@uzp.gov.pl Faks: +48 224587800
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
VI.4.2)
Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3)
Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
24.1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej wpostępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany napodstawie ustawy.
24.2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzucasię niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie orazwskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
Dz.U./S S184
23/09/2016
329612-2016-PL
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
8 / 9
23/09/2016S184
http://ted.europa.eu/TED
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
8 / 9
24.3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej lub w postacielektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnegokwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.
24.4. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołaniaw taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się,iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeliprzesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacjielektronicznej.
24.5. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającegostanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdaniedrugie ustawy albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
24.6. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybieprzetargu nieograniczonego, także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosisię w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczeniaSpecyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.
24.7. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 24.5 i 24.6. SIWZ wnosi się w terminie 10 dniod dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość ookolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
24.8. Jeżeli zamawiający mimo takiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze ofertynajkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
a) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
b) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym UniiEuropejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
24.9. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulegazawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Krajową Izbę Odwoławczą orzeczenia.
24.10. Wykonawca może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni od dniaotrzymania kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje, i interes w uzyskaniu rozstrzygnięciana korzyść strony, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Krajowej IzbyOdwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznymweryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, a jego kopię przesyła się zamawiającemuoraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie.
24.11. Wykonawcy, którzy przystąpili do postępowania odwoławczego, stają się uczestnikami postępowaniaodwoławczego, jeżeli mają interes w tym, aby odwołanie zostało rozstrzygnięte na korzyść jednej ze stron.
24.12. Zamawiający lub odwołujący może zgłosić opozycję przeciw przystąpieniu innego wykonawcy nie późniejniż do czasu otwarcia rozprawy.
24.13. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy,termin upływa dnia następnego po dniu lub dniach wolnych od pracy.
24.14. W sprawach nie uregulowanych w pkt 24 w zakresie wniesienia odwołania i skargi mają zastosowanieprzepisy art. 179 – 198g ustawy.
VI.4.4)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławczaul. Postępu 17aWarszawa02-676Polska
Dz.U./S S184
23/09/2016
329612-2016-PL
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
9 / 9
23/09/2016S184
http://ted.europa.eu/TED
- - Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
9 / 9
Tel.: +48 224587801E-mail: odwolania@uzp.gov.pl Faks: +48 224587800
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
VI.5)
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
20/09/2016