Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Stąporków w 2016 roku

http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_radom/nadl_staporkow/zamowienia_publiczne/pg_201511040487873680555

Dz.U./S S216
07/11/2015
394567-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
1/12
07/11/2015S216
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
1/12
Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:394567-2015:TEXT:PL:HTML
Polska-Stąporków: Usługi leśnictwa
2015/S 216-394567
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)
Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Stąporkówul. Niekłańska 15Osoba do kontaktów: Jacek Oleś26-220 StąporkówPOLSKATel.: +48 413741783E-mail: staporkow@radom.lasy.gov.plFaks: +48 413741791
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.staporkow.radom.lasy.gov.pl/
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego orazdynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e)punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)
Rodzaj instytucji zamawiającej
Inna: jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
I.3)
Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Inny: zarządzanie zasobami leśnymi
I.4)
Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)
Opis
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Stąporków w 2016 roku.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczeniausług
Usługi
Kategoria usług: nr 27: Inne usługi
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Zasięgterytorialny Nadleśnictwa Stąporków.
Kod NUTS PL33
Dz.U./S S216
07/11/2015
394567-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
2/12
07/11/2015S216
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
2/12
II.1.3)
Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów(DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)
Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)
Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r., poz. 1153 z późn. zm.) obejmująceprace z zakresu hodowli i ochrony lasu, ochrony przeciwpożarowej, nasiennictwa i selekcji, prac szkółkarskich,pozyskania i zrywki drewna oraz turystycznego zagospodarowania lasu, do wykonania na terenie NadleśnictwaStąporków w roku 2016.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym szczegółowy opis technologii wykonywania poszczególnychprac (czynności) wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, zawarty został w załączniku nr 2 do SIWZ.
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
77200000, 77210000, 77211000, 77211100, 77211200, 77211300, 77211400, 77211500, 77211600, 77230000,77231000, 77231200, 77231600, 75251120
II.1.7)
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)
Części
To zamówienie podzielone jest na części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do jednej lub więcej części
II.1.9)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)
Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)
Całkowita wielkość lub zakres:
Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r., poz. 1153 z późn. zm.) obejmująceprace z zakresu hodowli i ochrony lasu, ochrony przeciwpożarowej, nasiennictwa i selekcji, prac szkółkarskich,pozyskania i zrywki drewna oraz turystycznego zagospodarowania lasu, do wykonania na terenie NadleśnictwaStąporków w roku 2016.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym szczegółowy opis technologii wykonywania poszczególnychprac (czynności) wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, zawarty został w załączniku nr 2 do SIWZ.
Szacunkowa wartość bez VAT:
Zakres: między 4 000 000 i 6 600 000 PLN
II.2.2)
Informacje o opcjach
Opcje: tak
Proszę podać opis takich opcji: Opcjonalnie Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakresrzeczowy obejmujący czynności analogiczne, jak opisane w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”).Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służyroszczenie o ich zlecenie. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20 % wartościprzedmiotu zamówienia określonej zgodnie z § 9 ust 1 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 10 do SIWZ.
II.2.3)
Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: tak
II.3)
Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Dz.U./S S216
07/11/2015
394567-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
3/12
07/11/2015S216
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
3/12
Rozpoczęcie 1.1.2016. Zakończenie 31.12.2016
Informacje o częściach zamówienia
Część nr: 1
Nazwa: Gospodarka leśna w obrębie Miedzierza
1)
Krótki opis
Gospodarka leśna w obrębie Miedzierza, obejmująca prace z zakresu: hodowli lasu, ochrony lasu,turystycznego zagospodarowania lasu, pozyskania i zrywki drewna.
2)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
77200000, 77210000, 77211000, 77211100, 77211200, 77211300, 77211400, 77211500, 77211600, 77230000,77231000, 77231200, 77231600, 75251120
3)
Wielkość lub zakres
Gospodarka leśna w obrębie Miedzierza, obejmująca prace z zakresu: hodowli lasu, ochrony lasu,turystycznego zagospodarowania lasu, pozyskania i zrywki drewna.
Szacunkowa wartość bez VAT:
Zakres: między 1 500 000 i 2 400 000 PLN
4)
Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
5)
Informacje dodatkowe na temat części zamówienia
Część nr: 2
Nazwa: Gospodarka leśna w obrębie Niekłań
1)
Krótki opis
Gospodarka leśna w obrębie Niekłań, obejmująca prace z zakresu: hodowli lasu, ochrony lasu, turystycznegozagospodarowania lasu, pozyskania i zrywki drewna, ochrony przeciwpożarowej, szkółkarstwa, selekcji inasiennictwa.
2)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
77200000, 77210000, 77211000, 77211100, 77211200, 77211300, 77211400, 77211500, 77211600, 77230000,77231000, 77231200, 77231600, 75251120
3)
Wielkość lub zakres
Gospodarka leśna w obrębie Niekłań, obejmująca prace z zakresu: hodowli lasu, ochrony lasu, turystycznegozagospodarowania lasu, pozyskania i zrywki drewna, ochrony przeciwpożarowej, szkółkarstwa, selekcji inasiennictwa;
Szacunkowa wartość bez VAT:
Zakres: między 2 130 000 i 3 500 000 PLN
4)
Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
5)
Informacje dodatkowe na temat części zamówienia
Część nr: 3
Nazwa: Pakiet specjalistyczny
1)
Krótki opis
Pakiet specjalistyczny pn. Pozyskanie drewna przy pomocy maszyn wielooperacyjnych i jego zrywka.
2)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
77200000, 77210000, 77211100, 77211200, 77211400
3)
Wielkość lub zakres
Pakiet specjalistyczny pn. Pozyskanie drewna przy pomocy maszyn wielooperacyjnych i jego zrywka.
Szacunkowa wartość bez VAT:
Dz.U./S S216
07/11/2015
394567-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
4/12
07/11/2015S216
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
4/12
Zakres: między 250 000 i 400 000 PLN
4)
Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
5)
Informacje dodatkowe na temat części zamówienia
Część nr: 4
Nazwa: Pakiet specjalistyczny
1)
Krótki opis
Pakiet specjalistyczny pn. Zabezpieczenie upraw leśnych przed zwierzyną poprzez ich grodzenie.
2)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
77200000, 77231000
3)
Wielkość lub zakres
Pakiet specjalistyczny pn. Zabezpieczenie upraw leśnych przed zwierzyną poprzez ich grodzenie.
Szacunkowa wartość bez VAT:
Zakres: między 120 000 i 200 000 PLN
4)
Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
5)
Informacje dodatkowe na temat części zamówienia
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)
Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)
Wymagane wadia i gwarancje:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości określonej niżej dla poszczególnych częścizamówienia:
dla części I w wysokości 39 000,00 zł
dla części II w wysokości 54 000,00 zł
dla części III w wysokości 6 000,00 zł
dla części IV w wysokości 3 000,00 zł
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym żeporęczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42,poz.275 z późniejszymi zmianami).
Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w bankuBGŻ nr rachunku: 85 2030 0045 1110 0000 0207 3890 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty wpostępowaniu na „Wykonanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Stąporków w roku2016 Część ___________________.”
Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancjiubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikaćbezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą,zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP.
Dz.U./S S216
07/11/2015
394567-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
5/12
07/11/2015S216
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
5/12
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunkubankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone do oferty lubzłożone przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (kasa – pokój nr 206). Wadiummusi zabezpieczać ofertę na daną część zamówienia przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który niewniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostaniewykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta(banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotuzamówienia
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZPoraz art. 46 ust. 5 PZP.
III.1.2)
Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów jeregulujących:
Wynagrodzenie będzie płatne w terminie 14 dni od doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury.Podstawą do wystawienia faktury przez Wykonawcę będą Protokoły Odbioru robót. Wynagrodzenie będziepłatne na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze. W przypadku zawarcia Umowy z wykonawcamiwspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia, w terminie 7 dni od zawarcia Umowy, wskażą oniczłonka konsorcjum upoważnionego do wystawiania faktur i do odbioru wynagrodzenia w imieniu wszystkichczłonków konsorcjum. Dokonanie zapłaty na rachunek bankowy upoważnionego członka konsorcjum zwalniaZamawiającego z odpowiedzialności w stosunku do wszystkich członków konsorcjum. Za dzień dokonaniapłatności przyjmuje się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. Podatek VAT naliczony zostaniew wysokości obowiązującej w dniu wystawienia faktury.
III.1.3)
Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
a) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się oudzielenie zamówienia;
b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnieubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawnedo reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treśćpełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
b) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialnośćsolidarną za wykonanie umowy;
c) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcękierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i wimieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
d) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lideralub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego zosobna.
III.1.4)
Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)
Warunki udziału
Dz.U./S S216
07/11/2015
394567-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
6/12
07/11/2015S216
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
6/12
III.2.1)
Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lubhandlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: W celu wykazania braku podstawdo wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia do oferty należy załączyć:
a) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia – zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcejWykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty dla każdego z nich.
b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeliodrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczeniaw oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składaniaofert.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcejWykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty dla każdego z nich.
c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, iż Wykonawca niezalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenielub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcejWykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty dla każdego z nich.
d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy RolniczegoUbezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek naubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwegoorganu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcejWykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty dla każdego z nich.
e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 – 8 i 10 –11PZP – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcejWykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty dla każdego z nich.
f) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 PZP –wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcejWykonawców, w ofercie muszą być złożone dokumenty dla każdego z nich.
g) Jeżeli w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o którychmowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 PZP mają miejsce zamieszkania poza terytorium RzeczypospolitejPolskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego alboadministracyjnego miejsca zamieszkania dotyczącego niekaralności tych osób w zakresie określonym w art.24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 PZP – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, z tymże w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje sięje dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnymalbo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przednotariuszem.
h) w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wokolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 PZP Wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów
Dz.U./S S216
07/11/2015
394567-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
7/12
07/11/2015S216
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
7/12
należących do tej samej grupy kapitałowej albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej (wg wzorustanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ).
W przypadku oferty wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. ofertywykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednioz zastrzeżeniem, że do oferty należy załączyć (1) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzęduskarbowego potwierdzającego, iż Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskałprzewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie wcałości wykonania decyzji właściwego organu oraz (2) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału ZakładuUbezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawcanie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub potwierdzenie, że uzyskałprzewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie wcałości wykonania decyzji właściwego organu odrębnie dla każdego ze wspólników oraz odrębnie dla spółki.
III.2.2)
Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zamawiający nie stawiaszczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu dowarunku dot. zdolności ekonomicznej. Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej, zostanie spełniony, jeśliWykonawca wykaże, że dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową nie mniejszą niż:
4.I.) dla części I
230 000,00 zł
4.II) dla części II
330 000,00 zł
4.III) dla części III
40 000,00 zł
4.IV.) dla części IV
20 000,00 zł
W celu wykazania spełnienia warunków w postępowaniu dla każdej części zamówienia do ofert należyzałączyć następujące oświadczenia i dokumenty: informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzające wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy,wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; jeżeli z uzasadnionejprzyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznejwymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposóbpotwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek winien spełniać conajmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie. Żaden z wykonawców wspólnieubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania.
Jeżeli Wykonawca ubiega się o udzielenie kilku części zamówienia to nie może celem wykazania spełnieniawarunków udziału w postępowaniu wskazać tego samego doświadczenia, tego samego potencjałutechnicznego, tych samych osób przewidzianych do realizacji zamówienia, ani tego samego potencjałufinansowego w więcej niż jednej części zamówienia. W przypadku wykazania przez Wykonawcę tego samegodoświadczenia, tego samego potencjału technicznego, tych samych osób przewidzianych do realizacjizamówienia, lub tego samego potencjału finansowego w więcej niż jednej części zamówienia Zamawiającyodrzuci ofertę tego Wykonawcy.
III.2.3)
Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Dz.U./S S216
07/11/2015
394567-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
8/12
07/11/2015S216
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
8/12
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminuskładania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie):
2.I.) dla części I
w okresie następujących po sobie 12 miesięcy wykonał usługi z zakresu hodowli lasu, ochrony lasu, zrywki ipozyskania drewna na kwotę nie mniejszą niż 1 200 000 zł brutto.
2.II.) dla części II
w okresie następujących po sobie 12 miesięcy wykonał usługi z zakresu hodowli lasu, ochrony lasu, zrywkii pozyskania drewna, ochrony przeciwpożarowej, prac szkółkarskich, selekcji i nasiennictwa na kwotę niemniejszą niż 1 800 000 zł brutto.
2.III.) dla części III
w okresie następujących po sobie 12 miesięcy wykonał usługi z zakresu pozyskania drewna przy pomocymaszyn wielooperacyjnych na kwotę nie mniejszą niż 110 000 zł brutto.
2.IV.) dla części IV
w okresie następujących po sobie 12 miesięcy wykonał usługi z zakresu zabezpieczania upraw leśnych przedzgryzaniem poprzez ich grodzenie na kwotę nie mniejszą niż 100 000 zł brutto.
Warunek ten, w zakresie dysponowania potencjałem technicznym zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże,że dysponuje:
3a.I.) dla części I
a) co najmniej 1 sztuką ciągnika przystosowanego do półpodwieszonej zrywki drewna;
b) co najmniej 1 sztuką sprzętu przystosowanego do zrywki drewna stosowego i kłodowanego z załadunkiemmechanicznym (przez co Zamawiający rozumie forwarder, ciągnik uniwersalny z przyczepą do zrywki drewnazaopatrzoną w żuraw do załadunku, itp.)
c) co najmniej 1 zestawem składającym się z rozdrabniacza i ciągnika o mocy minimum 100 KM;
d) co najmniej 1 zestawem składającym się z pługofrezarki i ciągnika o mocy minimum 100 KM;
3a.II.) dla części II
a) co najmniej 1 sztuką ciągnika przystosowanego do półpodwieszonej zrywki drewna;
b) co najmniej 1 sztuką sprzętu przystosowanego do zrywki drewna stosowego i kłodowanego z załadunkiemmechanicznym (przez co Zamawiający rozumie forwarder, ciągnik uniwersalny z przyczepą do zrywki drewnazaopatrzoną w żuraw do załadunku, itp.)
c) co najmniej 1 zestawem składającym się z rozdrabniacza i ciągnika o mocy minimum 100 KM;
d) co najmniej 1 zestawem składającym się z pługofrezarki i ciągnika o mocy minimum 100 KM;
3a.III.) dla części III
a) co najmniej 1 szt. maszyn leśnych typu harwester,
b) co najmniej 1 sztuką ciągnika przystosowanego do półpodwieszonej zrywki drewna;
c) co najmniej 1 sztuką sprzętu przystosowanego do zrywki drewna stosowego i kłodowanego z załadunkiemmechanicznym (przez co Zamawiający rozumie forwarder, ciągnik uniwersalny z przyczepą do zrywki drewnazaopatrzoną w żuraw do załadunku, itp.)
3a.IV.) dla części IV
a) co najmniej 1 szt. ciągnika przystosowanego do przewozu kołków i siatki do grodzeń
Warunek ten, w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie spełniony, jeśliWykonawca wykaże, że dysponuje:
3b.I) dla części I
co najmniej 10 osobami, które ukończyły z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczające do pracy z pilarkązgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa ihigieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141) lub
Dz.U./S S216
07/11/2015
394567-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
9/12
07/11/2015S216
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
9/12
odpowiadające im uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej uznane zgodniez przepisami ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych wpaństwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.);
3b.II.) dla części II
co najmniej 12 osobami, które ukończyły z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczające do pracy z pilarkązgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa ihigieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141) lubodpowiadające im uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej uznane zgodniez przepisami ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych wpaństwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394 z późn. zm.);
3b.III.) dla części III
co najmniej 2 osobami posiadającymi zaświadczenie kwalifikacyjne zgodnie z § 4 ust 2 RozporządzeniaMinistra Gospodarki z dnia 18 lipca 2001 r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudzei konserwacji urządzeń technicznych w zakresie obsługi żurawi;
3b.IV.) dla części IV
co najmniej 2 osobami, posiadającymi doświadczenie w wykonywaniu prac związanych z zabezpieczaniemupraw leśnych przed zwierzyną poprzez ich grodzenie;
W celu wykazania spełnienia warunków w postępowaniu dla każdej części zamówienia do ofert należy załączyćnastępujące oświadczenia i dokumenty:
a) oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 PZP – zgodnie zzałącznikiem nr 3 do SIWZ.
b) wykaz usług wykonanych (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych) wokresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jestkrótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz którychusługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie– zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ.
Dowodami są: (1) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lubciągłych poświadczenie powinno być́ wydane nie wcześniej niż́ na 3 miesiące przed upływem terminuskładania ofert; (2) oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterzeWykonawca nie jest w stanie uzyskać́ poświadczenia, o którym mowa w pkt 1. W przypadku, gdy Zamawiającyjest podmiotem, na rzecz którego usługi wykazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca niema obowiązku przedkładania dowodów. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jedenwspólny wykaz dla każdej części.
c) wykaz urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy wraz z informacją o podstawie dysponowaniazasobami (załącznik nr 9 do SIWZ);
d) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacjizawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przeznich czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz oświadczeniem, że osobyktóre będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wymienione w wykazie osób) posiadają wymaganeuprawnienia (załącznik nr 8 do SIWZ)
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków udziału wpostępowaniu winien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie.Żaden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu zpostępowania.
Dz.U./S S216
07/11/2015
394567-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
10/12
07/11/2015S216
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
10/12
Jeżeli Wykonawca ubiega się o udzielenie kilku części zamówienia to nie może celem wykazania spełnieniawarunków udziału w postępowaniu wskazać tego samego doświadczenia, tego samego potencjałutechnicznego, tych samych osób przewidzianych do realizacji zamówienia, ani tego samego potencjałufinansowego w więcej niż jednej części zamówienia. W przypadku wykazania przez Wykonawcę tego samegodoświadczenia, tego samego potencjału technicznego, tych samych osób przewidzianych do realizacjizamówienia, lub tego samego potencjału finansowego w więcej niż jednej części zamówienia Zamawiającyodrzuci ofertę tego Wykonawcy.
III.2.4)
Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)
Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)
Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
III.3.2)
Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanieusługi: nie
Sekcja IV: Procedura
IV.1)
Rodzaj procedury
IV.1.1)
Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)
Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)
Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)
Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)
Kryteria udzielenia zamówienia
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone w specyfikacjach, wzaproszeniu do składania ofert lub negocjacji lub w dokumencie opisowym
IV.2.2)
Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)
Informacje administracyjne
IV.3.1)
Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
SA.270.6.4.2015
IV.3.2)
Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)
Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
IV.3.4)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
1.12.2015 - 09:00
IV.3.5)
Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)
Warunki otwarcia ofert
Data: 1.12.2015 - 9:15
Dz.U./S S216
07/11/2015
394567-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
11/12
07/11/2015S216
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
11/12
Miejscowość:
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego – Nadleśnictwie Stąporków ul. Niekłańska 15, 26-220Stąporków pokój nr 205.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.3)
Informacje dodatkowe
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 10 ust. 1 orazart. 39 – 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r.,poz. 907 z późn. zm. – dalej „PZP”), z uwzględnieniem art. 5 ust. 1 PZP. Postępowanie jest prowadzonezgodnie z zasadami przewidzianymi dla zamówień o wartości równej lub wyższej niż kwoty określonej wprzepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniudokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentachlub oświadczeniach złożonych przez Wykonawców, o których mowa w pkt 7. Zamawiający przewidujeudzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 PZP w wysokości 50 % wartościzamówienia.
VI.4)
Procedury odwoławcze
VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławczaul. Postępu 17a02-676 WarszawaPOLSKAE-mail: odwolania@uzp.gov.plTel.: +48 224587801Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587801
VI.4.2)
Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżelima lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszeniaprzez Zamawiającego przepisów Ustawy, przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami Ustawyczynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechaniu czynności, doktórej Zamawiający jest zobowiązany na podstawie Ustawy.
16.2. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającegostanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli zostały przesłane za pomocą faksu, albo w terminie 15 dni – jeżelizostały przesłane w inny sposób.
16.3. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień specyfikacji istotnychwarunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym UniiEuropejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
16.4. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 16.2 i 16.3 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, wktórym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościachstanowiących podstawę jego wniesienia.
Dz.U./S S216
07/11/2015
394567-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
12/12
07/11/2015S216
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
12/12
16.5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznejopatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanegocertyfikatu.
16.6. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania wtaki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
VI.4.3)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławczaul. Postępu 17a02-676 WarszawaPOLSKAE-mail: odwolania@uzp.gov.plTel.: +48 224587801Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587801
VI.5)
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
4.11.2015